torsdag 13 februari 2014

Möbler och detaljer!

Som ni sett i fredags så ber jag min man och son att snickra en möbel om vi behöver en! 
Så var det lite tidigare också....., lite tidigare...typ ett år sedan! 
Jag ville byta vardagsrumsbord. Hade ett gammalt vitt...., jättefint men nu ville jag ha ett som var betydligt lägre.....

(Oj! hittade en bild från 2008 när vi invigde vårt DÅ nya vardagsrum...)

Som sagt lite för högt i min smak nu mer....och jag ritade såklart upp en ritning, bad sonen som fick hjälp av sin flickvänn med extra händer och tänk och vips....! 
Så blev det ett nytt vardagsrumsbord! =O)
Dock så tvistar vi fortfarande efter ett år om bordet skall vara vitt (sonens val) eller natruellt (mitt val). troligten vinner sonen eftersom ovandelen redan har tagit lite stryk med små fläckar och dyl..., som blir av flitigt användande! =O)...men inte än! 
En liten detalj...
Eftersom vi gjorde ett lägre bord och ändå vill ha stora ljus på så fällde jag ned en stor ljusvas en bit i bordet. Så går vår fyrbenta prinsessa säker även för ljuset....., både nos och långa pälsiga öron kan lätt hamna för nära om man är lite nyfiken, som vår Elsa är! 
Ha en härlig torsdag!

Inga kommentarer: