tisdag 25 januari 2011

Vinter eller Vår????

Tja, vad är det tro?
I min almanacka så är det minsann vinter fortfarande många veckor framåt men i en hel massa butiker, tidningar, tv-program och bloggar.......är det redan VÅR??????

Visst dras jag också med i "vårlängtan" men ändå så vill jag såååååå gärna att vintern håller i sig bra många veckor till. Vill hinna åka mer spark, skidor, pulsa i nyfallen snö, känna bitande kyla på promenaden och gå in till den värmande kaminen med en varm kopp choklad. Mmmmmmysigt!

Men ändå......, visst är det härligt när tulpanerna har kommit så att man kan frossa i dessa krispiga, fräscha och färgglada blommor.

Var till Stockholm i helgen och drogs med i vårtrenden och det kändes helt ok, då det var 5 grader varmt.....ibland, däremellan så snöade det och blåste isvindar genom Gamla Stan.

Skulle besöka en kär go vän som har butik på Mäster Samuelsgatan, Nygårdsanna, men si där var helt igenbommat och låst.......de skall renovera butiken med nyöppning i mitten av februari. OK. Nytt försök en annan gång!...men håll utkik efter premiären.....säkert en massa fina erbjudanden då!

Därefter tog jag långa steget före till en rekommenderat fin inredningsbutik som jag inte hört talas om tidigare. Garbo Interiors på Brahegatan/Östermalm. Kan säga att promenaden var värd varenda steg......se bara!Härifrån gick sedan promenaden till Gamla Stan där jag besökte Westergaard-Kovacs butik i gamla stan, Bortom Bergen and Far Away, sååååååå mycket fint och jag hade gärna köpt allt i affären.......=O).......men det får bli en annan gång!

Tänkte även titta in till Kungens lilla Piga.....
Obs! bilden lånad från Magdalenas Hem

.....men där var stängt och igenbommat för mässa!!!!!

Ytterligare en ny bekantskap gjorde jag när jag besökte Formex mässan i Älvsjö. JÖSSES! Vilken mässa......
Nog för att jag hört och läst mycket om den men att den skulle vara såååååååå stor trodde jag aldrig. Jättekul att se vad det var och spännande att se de nya inredningsinfluenserna. Inga foton tagna. Jag var faktiskt jättelydig och lämnade kameran i väskan.......vilket många andra inte gjorde.......men de kanske går där med mediakreditering.
Efter en dag på Formex så vill man inte så mycket mer så kvällen blev lugn, middagen intogs till och med på hotellet för att mina fötter strejkade när ytterligare promenad kom på tal.

På hemväg till Mashavets förlovade land tog vi en fik på Ulriksdals Slottsträdgård..., här några bilder från deras dignande kakbord.........
men jag föll slutligen totalt pladask för denna "lyxchokladtårta".....Gudomligt god! =O)


...Mmmmmmums!..... och här kommer lite fina bilder från deras växthus och butik. Här snackar vi vår........

Japp, det var allt om den gångna helgen......jätteroligt att åka till stora staden ibland men sååååååååå skönt att komma över krönet i Söderås och veta att det bara är 20 min hem till Målargården. =O)

Tjingeling!

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Låter som en helmysig helg! Kan bara hålla med: Borta bra men hemma bäst!
Just nu frossar jag i tulpaner och drömmer om våren. Kanhända orken kommer åter då.

Allis sa...

Åh vilken härlig helg du haft!!
På söndag åker jag till "stor-stan" och hälsar på dottern. Min hälsa får avgöra hur mycket besök det blir i butiker, men några ska jag i alla fall hinna med.:-)
Kungen lilla Piga och Bortom bergen brukar det alltid bli, likaså Svenskt Tenn, Koffert och Bruka för min del. Jag njuter varje dag av att gå på isen med mina hundar så än är inte våren på väg trots att jag längtar lite.
HA en fortsatt skön vecka!!