måndag 23 juni 2008

Tänk va underbart livet kan vara!


Hej Tjolahopp! Här ser ni mig, superpinglan på 40 "vårar" iklädd 50-tals "stass".

Jag är tillbaka i rymden. Glad som en lärka och firad till max av goa vänner och släkt.

Festen är över och jag svävar som på moln av alla intryck, minnen och upplevelser. Tänk va underbart det är och va lycklig jag är som har så underbar familj, släkt och vänner.

Att alla dessa vill komma och vara med på min fest gör mig ännu gladare och lyckligare.

Festen ja, den hade ju 50 - 60-tals tema.
Ett STORT TACK till alla nostalgibils-, och "raggarbil´s" chaufförer som ställde upp med sina bilar och skjutsade mig och mina gäster från samlingsplats till festlokal.
Strålande sol och glada gäster åkte i kortege hem till byn .....och njöt det gjorde vi!

Festlokalen, den har vi ju jobbat ganska hårt med och här kommer nu lite bilder på hur det "blidde". ( Fast inte alla, några spar jag på till nästa ilägg)

Lada i festskrud:

Som ni kanske såg i ett tidigare inlägg så hade jag planer på att göra någonting till inredningen av ladan. Det var detta som materialet skulle användast till:


Japp, naturligtvis en krona modell jättestor som fick sitta uppe i nock-stocken och lysa upp det mörka taket. Fler inredningsbilder kommer i nästa inlägg.


Efter middagen dukades borden av och togs ut för att ge plats till dansen. Logdans blev det och alla som dansat på ett grovt trägolv vet att man får jobba rejält för att hänga med i snurren när "buggen" drar igång.


En helt underbar dag och kväll, alltså!


Vill här också passa på att tacka alla som hjälpt till att göra festen till det den blev, förutom alla gäster och familj så även Kullorna som med sitt tok och bus drog ner många skratt under kvällen. Stor kram till er alla! Jag är stolt och mycket glad att tillhöra vår lilla sammanslutning!


(Fattas på bilden gör kulla 4 som tyvärr lämnade festen innan bilden togs)

Ett stort TACK också till alla mina Blogg-vänner som skickat så fina kommentarer och lyckönskningar inför festen. Jättegulligt av er.

Til we meet again!

2 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Vilken härlig fest du har haft! Kul tema!

Ja ryggont är ingen höjdare, man blir väldigt "oanvändbar"... Gäller bara att försöka ta det lugnt nu ett tag, vilket är lättare sagt än gjort!

Lime sa...

Meen va ni såg ut att ha haft roligt! Bilden på dig överst är underbar :-)

Ha en fortsatt skön vecka!