fredag 28 november 2008

I väntan på advent

Hej alla adventspysslande rymdsurfare!


Ledig fredag och jag myser, bakar och pysslar. Har bytt dag för min arbetsfria dag och nu mer så idkar jag hemarbete på fredagar.

Ganska ovant att vara hemma på fredagar och idag började jag dagen med i ordningställande av saffransdeg och medans den jäste så hann jag med både julmusik av Sinatra, tända ljus, en latte och några julmagasin.....naturligtvis i vårt nya vardagsrum där vi numer finner total harmoni. Låter kanske lite klyschigt men sant!
Fixade lite adventsmys på skänken i hallen igår kväll och då var det dags att ta fram de söta små snögubbarna som egentligen tillhör sonen från 1 års ålder men jag tror inte att han misstycker att mamma lånar dem......
Måste bara visa vilken härlig bild jag fick när jag satt och myste i vardagsrummet, plötsligt kommer solen upp över takåsarna och skiner i grannens fönster som skickar solstrålarna till min spegel som i sin tur skickar tillbaka dem in i vardagsrummet där jag satt.........se själva vilken härlig stämmning det blev med både levande ljus och solens strålar så här i slutet av novmeber.

Tänkte visa lite närmare bilder på vårt foder som vi jobbade med förra veckan.......så här blev det när det blev färdigt och vitt.Vi är verkligen jättenöjda och tackar återigen för inspiration och idéer hos HerrHvilaRo .

Så vill jag bara önska er alla en jätte mysig första advent och drick nu en massa glögg och åk runt på julmarknader för det är vad jag tänker göra i helgen. Tjingleing!

5 kommentarer:

Lisbeth sa...

Heej!
Oj vilken rofylld bild med tidning, ljus, stämningsfullt rum och bara vara! NJUT!
Längtar till sånt jag med!

Ha en bra första advent och tusen tack för dina fina ord om bloggen!

Må gott!
Lisbeth

Drömmar och verklighet sa...

Oj vilken härlig blogg du har De där lussebullarna fick det att kurra i magen på mig Ha en trevlig helg /Carina

MiA sa...

Hej!
Men du, den där bilden när solen strålar in. Den är helt fantastisk!

Ha en skön kväll!
MiA

Karin Krut sa...

Ja jäklar i min lilla låda ;) Vad fint ni har gjort!! Det ser verkligen härligt ut. Det måste kännas skönt att ha ett sånt viktigt rum färdigt till slut och du den där latten ser ju riktigt god ut fast jag inte ens gillar mjölk i kaffet ;) Joovisst ja jag skulle ju maila bilder för sådär tusen år sen ;) Mattias är lite svår att fånga på bild, han tjurar och vill inte alls fastna på någon bild medan man kan hitta en miljon bilder på johanna :) och hon ställer villigt upp som modell vare sig man vill eller inte ;) Jag ska försöka ta tag i det där nu.
Ha en skön första adventhelg
Kram Karin

Designe sa...

Vilka härliga bilder!..annorlunda inredningstidningar, så vackert med skålen med lussebullar och äpplen och så vacker bild med solen där på väggen! OCH så himla vackert dörrfoder!!...påminner lite om Granne med selmas foder! :)