söndag 23 november 2008

Äntligen!!!!

Så var det då äntligen färdigt......vardagsrummet. Kanske är ni många som väntar på att får se vad vårt "slit" resulterat i. Kommer ni i håg hur det såg ut.......



Inte så trevligt när vi började rensa i röran för att kunna bygga och jag tycker själv att skillnaden är helt OK......som pricken över i så kunde jag i lördags åka till Westergaard-Kovacs i Vikarbyn och hämta hem de hett efterlängtade "hjärta-ljusstakarna" med el ljus och ställa in, det kändes riktigt roligt. Här ses rummet från terrassdörrarna in mot resten av huset......Här en närbild på "sideboardet" som Frank snickrat och naturligtvis jag målat......... Vi blev mycket nöjda med det och det känns roligt att ha gjort det själv.

Här också en bild i kvällsljus, det blir så mycket varmare och mysigare då..... Som ni såg i förra inlägget så skulle jag ju ha tjejerna på "Glögg och pyssel" och den kvällen började i bersån som mycket väl kan användas även vintertid. Byt de sommarrutiga dynorna mot renskinn, byt parasollet mot en eld och byt den kalla "drycken" mot varm glögg så blir det så bra så.....



Sen var det också väldigt skönt att komma in i värmen och där blev det tre-rätters middag på ett adventsdukat bord.

Tack alla tjejer för en hel lyckad kväll som slutade först in på småtimmarna..........

Allt roligt kommer tydligen på en gång just nu, ser till min stora glädje att min blogg passerat 15000 besök.......JIPPI!

Utlovade en tävlig tidigare och jag lovar denna skall komma snart så håll utkik.......

Tjingeling!

19 kommentarer:

Annika sa...

Det blev ju alldeles underbart i ditt "nya" vardagsrum....allt så vackert.... har skaffat en Nusnäs jag med fast röd o med 4 ljus.... ligger o väntar i lådan på nästa helg.... o vad mysigt med glögg i bersån... Kram Annika

MiA sa...

Hej!
Så jättefint vardagsrummet blev.
Skönt när projekt blir klara :)
Och vilket otroligt vackert dukat bord ni fick sitta till!

Ha det gott!
MiA

Bergagårdens Lina sa...

Så fint det blev!! Och vilken mysig kväll ni verkar ha haft, jättefin dukning!!

Anonym sa...

Ny här! Kom via Storegården..
Vad fint det är och det är så väldigt roligt att ha före och efter bilder! Härligt när man utnyttjar sin trädgård även vintertid. Själva grillade vi i fredags kväll, men vi åt inne...Ha en skön vecka!
Anna

Elzie sa...

Vilket härligt vardagsrum. Stor skillnad på de bägge bilderna *s*. Jag är "ny" på din blogg men jag återkommer gärna.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Skattelyckan sa...

Vilken mysig dukning!, blev genast sugen på att ha en tjejträff jag med. Må så gott i det fina vardagsrummet.../Kristina

Designe sa...

Ojojoj så fint det blev i vardagsrummet! Så fräscht! Jag gillar oxå de hjärteljusstakarna!
Så mysigt att sitta ute på renskinnen och så vackert adventsdukat,nu blev jag inspirerad! Underbart! Blev så sugen att klicka upp bilderna för att se lite närmare men d gick inte..
Kram :)

Frida sa...

Grattis till dina 15.000 besökare! Vad fint ert vardagsrum blev såg mysigt ut med pysselkväll.
Lycka till i tävlinngen!
Kram Frida

Elzie sa...

Tack för det. När jag såg att du var från Siljansbygden så var jag bara tvungen att länka till din blogg. Älskar Dalarna och framför allt trakten runt Siljan (gärna Rättvik!). Var där i 14 dagar i somras. En underbar trakt.
(Har ändrat mitt kommentarnamn men det är samma käring som var här förut, ha, ha).
Kram Elzie

Kamomilla sa...

Oj vilken superförvandling!!! jag är mållös! Det blev så fint med dörren och båda ljusstakarna på varsin sida!
Vad vackert du dukat också, med adventsbordet! Som ur en iredningstidning... Såå vackert!!!!
Ni har gjort ett enormt arbete och det var underbart att se. att ha egengjorda möbler är ju härligt! resultatet var proffsigt, hälsa din man också det!

Jennyshemochharmoni sa...

Hej! Ååå vad fint det blev med tapeten! Jag älskar den. Den passar ju helt suveränt i ett vardagsrum också :)Vad roligt det är när man är färdig efter hårt slit och får göra slutpiffen :) Ert rum blev verkligen jättefint! Ha en riktigt bra vecka! KRAM

Gårdsromantik sa...

Så vackert det ble och mycket ljusare!

Mysigt med renskinn och glögg.

Kram Maud

Lisbeth sa...

Åh, så fint det är i ditt hem!
Vilken händig familj ni är!!!

Tack för alla du skickar till bagarstugan!
Må gott...
Lisbeth

Designe sa...

Hej igen! Gör du nåt med dina bilder innan du lägger in dom i bloggen, förminskar dom eller ngt?..Jag lägger bara in mina och det är bara att klicka på dom för att se större, vet inte om det kan va nån inställning i blogspot, måste kolla!.. :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Så fint rummet blev, jättevackert och vilken otroligt fin dukning!! Mari.

Ett hem på landet sa...

Hejsan!!!
Va jättefint ert vardagsrum har blivit. Ser verkligen lugnt och harmoniskt ut!
Mysig blogg du har förresten!
Kram Anna

Floras Kulle sa...

Vilka fantastiska "före-och-efter"-bilder! Vad ni måste njuta av "nya" vardagsrummet, innan jul och allt.
Och det där med utekväll i bersån - vilken kanonidé! Hur mysigt som helst!
KRAM:
Annette

Annika sa...

Såg hos Egna Hem att du var intresserad av beskrivning på stjärnor.... satt o slösurfade o hittade dessa på HemmetsJournals hamsida som dagens pyssel..... hoppas du hinner in o se men de ligger säkert kvar nån dag till.... Annika

Emmily sa...

Vilken otroligt vacker dukning och så mysigt det ser ut när ni dricker glögg utomhus. Visst kan man använda uteplatser även på vintertid! Mvh Emmily