torsdag 18 juni 2009

Midsommarledighet!


Så var den då här........den sköna midsommaren!!!
Även om jag så väääääääl vet att vi inte kan göra något åt vädret så känns det såååå tråkigt att det bara regnar och regnar.

Midsommar afton är en dag och natt som det verkligen INTE skall regna på.

Vi vill ju så gärna använda våra dräkter, vi vill ju så gärna sätta på oss lätta fina sommarkläder och vi vill ju så gärna sitta länge vid matbordet i den ljuva sommarnatten!!!

Har vi tur så blir det uppehåll så pass att vi får sätta på oss dräkten och få upp "majstången" men inte vill jag sitta ute i sena sommarnatten när det bara är 11 grader varmt och solen lyser med sin frånvaro. SHIT också va tråkigt. Vi hoppas att alla vädergudar har fel.
Jaha, då har gnällspiken gjort sitt. Nog med det!

Jag har i allafall förberett trädgården för sol och värme när den nu behagar dyka upp.

Ytterligare en sittplats i skuggan av den allt större lönnen som vi har på gården. Har faktiskt provat och det var riktigt mysigt under trädkronans skugga (5 min. när solen var framme).
Har gjort en trådkrona som passade bra att hänga i lönnens gren!Lite närbilder på kronan......Trädgårdslandet väntar så klart också på värmen så att allt kan börja växta och inte bara gruva sig i jorden........

.....fast de här bilderna är ju inte tagna nu, det ser ni väl på den torra jorden....!De togs innan regnperioden!

Syrenerna är snart utblommade men med denna bilder vill jag önska er alla en rikgtigt FIN midsommar med mycket glädje och god mat, sång, dans, lekar OCH FINT VÄDER.=)

Tjingeling!

11 kommentarer:

Elzie sa...

Ville bara kika inom och önska er en skön midsommar.
Kram Elzie

Huset vid ån sa...

Önskar dig en Trevlig Midsommar helg i härliga o vackra Dalarna! Kram Therese

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud vilken mysig trädgårdshörna, och vacker krona, som du gjort själv!!! Vilken förmåga, skitsnygg var den, du skulle få sälja på löpande band!

Hoppas på regnuppehåll så ni får ha era vackra dräkter!

Skön midsommar!!

Anonym sa...

Hejsan1

Tusen tack för hälsning hos mig, kul att du tittade in.

Får önska di ge en riktigt härlig midsommar.
Jag hoppas att ni få fint väder och att ni kan ha era hembyggdsdräkter, det är ju så fint.
Både min mor och syster har sytt egna hembyggdsdräkter, men inte jag.....
Nåja, mor min håller på att sy en Sverige dräkt till mig.

kram Bodil

alidas sommaräng sa...

Ja hoppas att regnet ger sig,tyvärr så är min dräkt fortfarande något för liten ,men snart så:-) HA en riktigt skön och trevlig midsommar!!!
Kramar Laila

Annika sa...

Ja här vräääääker det ner just nu.... en rejäl skur dök upp så där i onödan.....men men..... din trådkrona var kanonfin o den iden tror jag att jag kommer att använda... har fått lite dille på kronor.... har gjort en i smörblommor o en i taggtråd till.... kontraster.... javisst.... ha nu en härlig midsommar där uppe i dräkternas landskap..... Kram Annika

Pia sa...

Hej!
Önskar dig en trevlig midsommar.
Hoppas att du äter mycket god mat och tårta.
Kram Pia

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt du har det i trädgården. Ja idag har det i alla fall regnat här så jag antar att ni haft samma väder. Ska ju bli bättre i morgon och det är ju tur för oss som firar just då.

Ha en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis

Sarah James Larsson sa...

Hej! Hoppas Midsommaraftonen blev bra. Fick ni mycket regn? Själva åkte vi till Läcköslott. Där lyste solen faktiskt, otroligt nog. Måste vara den stora sjön som håller bort regnet. Medan vi satt och åt på restaurang Fataburen och tittade i slotsträdgården var tydligen halva SVT på slottet och filmade Midsommarfirandet. Vi visste ingenting om detta - trodde bara att det var vanlig, "organiserad" Midsommar underhållning (som jag inte är jätteförjust i). Så kan det gå när man tänker på magen framför allt annat. Maten var supergod i alla fall. Ha en fortsätt skön Midsommar helg. Kram, Sarah.

Kamomilla sa...

Vilken underbar trådkrona du gjort!

Lime sa...

Hoppas ni haft en härlig midsommarhelg, trots vädret, där i självaste midsommar-meccat :-)

Vilken jättefin trädkrona du gjort. Jag skulle också vilja ha något liknande i något av våra träd men ännu inte hittat något som passar. Man kanske ska knåpa ihop något själv...

Ha dé!