fredag 19 mars 2010

Vår längtan.....


Hej hopp! Här kommer ett fredagsinlägg från ett regnigt och disigt Dalom.

Först vill jag bara påminna er som ännu inte hunnit vara med i min tävling som finns i ett inlägg lite längre ned. Ni har hela helgen på er att vara med. Har ni inte blogg så går det jättebra att mejla på adressen som finns här till höger. 
Till alla er som redan har lämnat kommentar och ev. länk vill jag bara säga Lycka Till!. 
Såååååå kul att sååååå många vill vara med och tävla om mina planteringspinnar.
Det är så himlans kul att få så många fina kommentarer. TACK alla som är så snälla!

Japp, nu är det faktiskt så. Jag längtar såååååååå makalöst efter våren. Sitter och tittar på bilder från trädgårdsmässan förra året och blir så sugen på att riva fram alla fröpåsar, jord och krukor som finns på gården. Kruxet är bara det att i höstas så var jag inte speciellt duktig på att tänka på att det kommer en ny vår efter höst och vinter. De flesta av mina lerkrukor finns nu  innanför en stor hög med snö i gamla stallet. Hm, inte så bra tycker jag just nu!

Men eftersom jag inte har något riktigt bra ställe som är både ljust och svalt så får jag faktiskt vänta en stund till annars blir plantorna så gängliga att inte ens en spiralpinne kan hålla dem uppe.=O(

Visst lite basilika och andra kryddor går nog att plantera nu och natruligtvis skall jag ta mig an mina stackars pelargoner under helgen.......och få en massa nya pelargoner av alla sticklingar...=O)


Längtar till trädgårdsmässan......, såg att Karin_Krut visar sina bilder från mässan -09 och här kommer lite inspirationsbilder som jag tog från förra året. Titta, njut och bli inspirerade.
Jättehärlig fåtölj som hade sällskap av massor med fina möbler i hall 2.

"Årstiden i Stockholm´s" fina monter kan man bara inte gå förbi...
Maken spanar in byggtekniken.....Vill ha!......Växthus alltså!.....denna gång! =O)

Hoppas vi ses där nere. Är det någon som känner igen mig så hoppa på mig bara.....alltid kul att träffa andra bloggare....=O)
Jag skall sätta mig och titta på alla er andra som har foto på bloggen så kanske även jag kan känna igen någon. Bli inte förvånade om det plötsligt står en svarthårig dalkulla med stomatol leende framför dig och frågar om inte det är du som har bloggen XXXXX? =O)

Ha en jättemysig helg!

Tjingeling!

3 kommentarer:

Karin Krut sa...

Hehehe.. visst är det lustigt att vi fotar samma lika :) Så himla härligt!! Vi åker nog på lördagen för vi jobbar på fredagen, synd.. annars kunde vi ha haft en liten fikadate kanske ;)
Här regnar det i dag.. grått och disigt men jäklar vad det tinar, vi får väl ta roddbåten till stugan snart. Slätten ligger ju lite lågt.. typ under havsnivån ;) så risken finns att sjön utanför stan svämmar över och då blir det lite körigt ;)
Ha en skön söndag
Kram kram Karin

Unknown sa...

Hejsan!

Våren ja, vet inte hur det var hos er men vi hade vår i lördags och sen i söndags vet jag inte längre.

Det formligen bara vräkte ned snö, flera decimeter. I dag är det fint igen och solen skiner så förhoppningsvis kommer våren tillbaka.

Man blir verkligen inspirerad av trädgårdsbilderna och trots att jag har mycket att göra ska jag försöka sätta lite frön i allla fall inne.

Ha en härlig vecka!

Kramar,
Maria/Javabönan

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Vilket härligt hus du tipsade om i ditt förra inlägg. Jag är väldigt hemmakär ska du veta, men är det någonstans jag skulle kunna tänka mig att bo så är det uppe vid Siljan. Det är såå vackert däruppe....Hoppas att det gick bra med "vårpyntet" i helgen.Trädgårdsmässan ser inte dum ut, men jag är glad att jag fick åka på Formex o få mig en vårdos. Ha en trevlig vecka. Vårkramar till dig! Therese