tisdag 9 mars 2010

Tävlingsdags!

Såååååååå länge sedan var det som jag lovade att det var dags för en utlottning här hos mig. Jag hade passerat 50 000 besökare och tyckte det var dags för lite roligheter. Hm, det var länge sedan....... Nu får jag nog ta och fira att jag passerat 55 000 besök med råge.

Våren är på väg....., har jag hört och därmed lusten att plantera. Är ju lite pysslig av mig så här hemma tillverkas det nu planteringspinnar i massor. Några av dessa tänkte jag lotta ut till dig som vill vara med. 

5 st pinnar med olika sorters växtnamn på. Det enda du behöver göra är att lämna en kommentar i detta inlägg och vill du ha två lotter så länkar du med bilden här ovan i din egen blogg. Tävlingen pågår till 21 mars kl. 00.00. Hoppas riktigt mååååååånga vill vara med. 

Som ni ser så har jag bytt min "header" till lite vårigare bild....., visst vår skid säsong har ju nästan bara börjat men jag ville ha lite färg och blomster i bloggen nu. 

Tog lite bilder från hemmet så att ni ser att jag har fått lite "vår-dille".

Äntligen har fönstret fått lite nya blommor och färg...

Jättesöt blomma men jag kan faktiskt inte namnet på den....

Inspirerande tidningar och böcker i vårtider...


Lite mera pyssel....., vimplar skall det bli i härliga vårfärger. 

Både vimplar , planteringspinnar och även lite andra små saker kommer så småningom att finnas till salu här på bloggen........., så chansen är inte helt borta om du inte blir vinnare i utlottningen här ovan.

Ha en jättehärlig vecka!

40 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

hahaha vad roligt att du hittade till mig då, och en fin bok ser jag att du tittar i oxå hihi. Nu håller vi på med bok nr 2 så då kanske det blir lite till att inspireras av. Jag vill gärna vara med i din fina tävling och jag länkar med bild förståss, pinnarna var såå fina. Kram på dig/Ingela.

Anonym sa...

Hej! Vill jättegärna vara med och tävla om de fina planteringspinnarna du gjort. Vad duktig du är. Har även länkat hos mig. //Sofia

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilka fina blomsterpinnar, då får man ordning och koll i landet... :) Kan jag behöva...

Jag är gärna med i utlottningen och länkar också.
Kram Marie

Kamomilla sa...

Åh, nog vill man vara med och jo-jag länkar givetvis!!

Anonym sa...

Åh, så klart jag vill ha en chans, min vän! Söta växtpinnar, precis vad jag behöver, hihi.

Ktam och skön vecka.
Eva-Mari

Carina sa...

Hej!
Självklart vill jag vara med i din utlottning av planteringspinnarna, har ingen blogg så jag kan inte länka men jag hoppas på tur ändå!
Kram Carina
kattarsel@live.se

Maria sa...

Hittade din blogg idag - verkligen jättehärlig!! Jag vill gärna vara med i utlottningen. Länkar från min blogg.

Nenna sa...

Hej. självklart vill jag vara med i utlottningen av dina fina blommpinnar. Hittade din blogg genombagarstugan. kommer att kika in igen,trevlig blogg du har. hoppas du får en bra dag. kram jenny

om jag skulle ha turen på min sida är adressen:
jennyberglund2@hotmail.com

Malin - I min trädgård sa...

Åh! Klart jag vill vara med! Har såklart länkat också :-).

Kram M

Liten Kulla och Mas sa...

Jag vill gärna vara med och tävla, har länkat från min sida också:-) jätte fina!

Camillha sa...

Hej!
Jag vill jättegärna vara med i tävlingen och lägger in detta i min blogg!
Ska segla runt i din blogg och titta på allt fint du gjort efter att jag lagt in en blänkare om dej och din tävling!
Må gott!

Anonym sa...

jag deltar gärna i din utlottning! Välkommen till min du också! kram

Boviksmarinan sa...

Hej!!
Jag vill gärna vara med i din tävling. Hoppas du får en bra dag!!
//Kram fr norr

Änglamamma sa...

Åh vilken fin blogg. Jag vill gärna vara med i din tävling. Vill jättegärna göra fint i krukorna med dina vackra pinnar.

Malin sa...

Hej! Vill väldigt gärna vara med och tävla om de fina pinnarna! Vilken fin blogg du har. :) Länkar också! /Malin

ANNIKA sa...

Grattis till alla besök!
Är med och tävlar och hoppas på turen...
gustafsson.57@hotmail.com

Mimmi Hek sa...

Hej! Har själv två katter, Belse och Morris, som inte gärna har gått ut under vintern men nu när det drar ihop sig till vår tar dom sina små rundor. Vilken fin blog du har! Jag blir alldeles galen av all inspiration jag får från alla fantastiska bloggar.
Kram Mari-Louise

Huset vid ån sa...

Jag prövar lyckan hos dig, o tar en lott! Så vårfint du har det...Önskar dig en skön helg med solsken o takdropp! Vårkramar till dig! Therese

irma´s uthus sa...

Vilken fin blogg du har:) Kul att hitta en till dalkulla.
Ha en fin helg! irene

Ullis/Leva på landet sa...

Klart att jag vill vara med och tävla. Länkar såklart också.

Kram Ullis

Sofie sa...

Naturligtvis vill jag gärna vara med i utlottningen av de fina planteringspinnarna.
/Sofie

Annica sa...

Hej! Självklart vill jag vara med och tävla om dina vackra plant.pinnar! Tack för att du inspirerar mig bara genom vackra bilder och bra texter! Håller med om att skidåkningen inte är slut ännu! Nu längtar jag ut på härliga skateturer på frasig skare! Tillsammans med min irländska setter Anya, 9 år! Såg att ni mist er vän för en tid sedan! Kram från Älvdalen / Annica W /

Karin - Mina Rum sa...

Vilken fin och varierad blogg du har. Hittade hit via tävlingen, som jag självklart gärna är med i. Jag länkar hos mig också.
Kram, Karin

Villa Solgården sa...

Vill mer än gärna vara med i tävlingen! Jag odlar ju alla de där örterna! :)

Jag länkar från mig.

Sanna

Märta sa...

Vill gärna vara med i din utlottning och jag länkar också!
Dessa pinnar skulle vara så fint nu när jag tänker försöka mig på lite bättre odlingar till sommaren!
Ha det så gott!
Märta

Millan sa...

Så fin blogg du har, jag tror inte jag har varit här förut...Jag vill gärna vara med i din tävling, och jag har länkat med bilden på min blogg
http://millanigulavillan.blogspot.com/

Therese sa...

Vilka fina planteringspinnar. Kan inte låta bli att vara med i utlottningen. Har i stort sett alla kryddor som står med på uppdrivning i fönstret, blir mycket när det är ens första år i hus :)
Har länkat med bild i höger kolumn på min blogg.

Mvh // Therese

Unknown sa...

Hejsan!

Skyndar mig in för att hinna med din tävling.

Jättefina planteringspinnar, mycket inspirerande.

Tonårsdottern frågade mig om vi inte skulle plantera i det stora landet i år. Förra året var det ingen som grävde upp det åt mig. =(

Men nu har vi en jordfräs så nu kommer gubben inte undan och tonårsdotter erbjöd sig genast att rensa ogräs *jippie*

Ser att du har världens vackraste kulldräkt i din ägo, en sån har även jag från Sollerön där min mormor är född. =)

Jag lottar ut några florablad hos mig om det kan intressera.

Nu ska jag bums länka till din tävling.

Ha en fortsatt härlig solig vårvecka!

Kram,
Maria/Javabönan

LenaFia sa...

Vilken härlig tävling nu när vi väntar på våren.
Jag vill gärna pröva lyckan
hälsar
Lena

lena.idbrant@telia.com

Elvan sa...

Hej!
Grattis till alla dina besök, som nu nästan är uppe i 60 000!
Jag vill jätte gärna vara med och tävla. Planteringspinnarna är superfina och gör att man plötsligt känner sig väldigt inspirerad att börja "påta". Trots att det snöar här i dag.
M v h/ Elvan

Smultronbo sa...

Jag vill jättegärna vara med och tävla om de fina plateringspinnarna! Självklart länkar jag från Smultronbo.
//Kram Camilla

Maria sa...

Vilken fin blogg du har. Denna skall jag fortsätta att följa! Vill gärna vara med och tävla. Jag länkar från min blogg.

Kram Maria

Anonym sa...

Hei! vil gjerne være med å tevla om dine fine vekstpinnar, kanskje kommer våren endelig????

Anonym sa...

Grattis till alla besökare. Vill gärna var med och tävla om de fina planteringspinnarna, har länkat med bild och tar 2 lotter.

Jordgubbar med mjölk sa...

Hej! Jag deltar gärna i tävlingen!

Hoppas du får en fin helg!

Kram M

Sofia sa...

Jag vill gärna ha en lott i din utlottning! Håller tumarna hårrt hårt hårt!

Lena/isklockan sa...

Vill väldigt gärna vara med och tävla. Jag har länkat på min blogg. Nu ska jag kika vidare på din fina blogg. Lena/isis

Unknown sa...

Vilken mysig blogg du har!Grattis till din välbesökta och fina blogg!
Jag är så gärna med i din söta tävling och länkar med bilden i min blogg.
Visst är det mysigt att lite smått få börja förbereda för växtsäsongen och ta in lite vårfärger hemma?!Jag njuter!:-)
Ha en fin fortsättning på helgen!
Mvh Karin
Psst.GiveAway hos mig också...

Allis sa...

I elfte timmen tittar jag in och vill gärna var i med i utlottningen av de fina pinnarna. Givetvis har jag länkat till din sida!

Eva-Lis

sonja sa...

oj är ute i sista minuten o ska länka också!