tisdag 15 juni 2010

Nu är det bekräftat......


Vadå? undrar ni.

Nu har jag fått bekräftat efter viss ovisshet att repotaget kommer i Tove Hem och Trädgårds sommarnummer som kommer i affär 29 juni. Skrev om detta i inlägg 7 maj men efter det fick jag mejl att det ev. skulle flyttas fram till nästa nr men som sagt för alla er som frågat så kommer tidningen i butik 29-30 juni.
Iiihhhh! Spännande! Läskigt!....

Här väntar vi fortfarande på att den sköna sommarvärmen skall komma, examen avklarades innan skyfallen började komma i fredags och nu har det äntligen börjat torka upp efter helgens ihärdiga regnande. Vi som skulle...., eller jag menar, Frank ochOscar skulle i helgen börja med vår åker/äng som vi har utanför altanen. Meningen är att den om några månader vara en fiiiiiiin grön gräsmatta istället för en ovårdad åkerplätt........, av det blev det INGET.
Det var liksom inte läge att börja skyffla runt matjord när regnet öser ner och nu plötsligt har han, Frank alltså, hittat på något som är mycket roligare....., tror jag bestämt!
Sommarkök, heter det!
Happ, det är väl för mig bara att gilla läget! Här skall det stå..... och så här ser det ut i påbörjat läge......Som ni ser så händer det lite olika saker här på Målargården...även om allt inte är påhittat av mig men JAG har i alla fall dirigerat fram, (*ler* jag frågade faktiskt snällt) de RIKTIGA sommar möblerna (de som bara kommer fram när det är RIKTIG SOMMAR) för nu BLIR det varmt och fint framöver.....har jag bestämt! =O)en Mårbacka Tulpan på bordet.......Förra året någon gång började jag att skrapa och göra ren våra gamla verandafönster, denna våren har jag fortsatt och skrapat och oljat och nu har de fönstren blivit till en STOR pardörr( där varje blad är 2,60 hög och 0,70 bred) som skall monteras i ladan...... efter att jag har kittat och målat dem och Frank sågat hål i väggen....bilder kommer när de är på plats! Härligt stort ljusinsläpp kommer det att bli! =O) Så här ser det ut där idag.....Japp, bara att jobba på. Ingen rast, ingen ro i Målargården......bara ibland, en kopp kaffe eller ett glas vin i syrenbersån eller kanske en härlig tidning och en kopp thé i morgonsolen..... man måste ta sig tid att njuta också......lite emellanåt. =O)

Ha en härlig vecka!

I nästa inlägg blir det utlottning......=O)

Tjingeling!

3 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Så roligt! Måste köpa den tidningen!!

http://limbergivitavillan.blogspot.com/ sa...

Men gud va spännande, den måste man ju köpa =)
Kram Ulrika*

Ullis/Leva på landet sa...

Kul då måste jag köpa tidningen. Vi har lika här med att det vi skulle så inte blir av förrän det torkar upp.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis