måndag 10 mars 2008

Byrån är äntligen på plats!


Äntligen har jag fått hem byrån som, sen länge, är tänkt att stå i sovrummet. Tur att man har tillgång till starka karlar som kan baxa upp den uppför trappen (man och brorson i det här fallet).

En byrå som i dagsläget är målad i ljust grått och som troligtvis till sommaren blir ommålad till vitt, tror jag. Skall smaka lite på karamellen först ifall jag kanske behåller den i lj. grått.

Naturligtvis hängde en blomma med hem från affären som passade perfekt på byrån.
Tapeten på väggen heter: "Blomspaljé"och har art.no 261-04 och kommer från Duro som svar på frågan från ett tidigare inlägg.
Måste bara passa på och visa min dotters rum, nu när mamma pekat med hela handen och fått henne att använda några av helgens timmar till att röja och damma.
Romantiskt i mina ögon (naturligtvis var jag med och "hjälpte till " att välja tapet.

Hopp finns, inredningsmässigt, när man ser vad hon hängt upp under spegeln.
Ytterligare en från annan vinkel:

Naturligtvis, som så många andra ställen i vårt hus, är inte rummet riktigt klart ännu, taklist fattas samt även en bård på tapeten.....men skam den som ger sig..... någon gång blir allt klart.

Apropå blommor......måste visa min sons novemberkaktus som han sköter helt själv( eller inte sköter kanske jag skall säga).

Den får en skvätt vatten när han ser att den är alldeles dammig och urtorkad och resultatet ser ni här ovan. Ha, pojken brås på sin mor som sköter blommorna likadant, skillanden är bara att mina blommor blir konstigt bruna och torra inte fint blommande som hans!!!!!!!!! Han måste fått en släng av sin mormors och farmors och morfarsmor och gammelfasters gröna fingrar. Vad mina fingrar fick för färg......det vetekatten!
Ha en bra dag!/Eva-Mari

3 kommentarer:

Mitt Egnahem sa...

Här fanns mkt snyggt att titta på. Snygga "kryssfönster":) Och altandörrarna. I ockragult också! Vill se mer exteriörbilder! Har ni byggt ut? Hur länge har ni hållit på. Samvetsfråga, men jag VET att allt tar TID... Och dina kronor i tyg, lustigt jag har länge tänkt prova mig på en sådan. Är det svårt? Lite gör-det-själv-tips i bloggen kanske? Mvh Mitt Egnahem.

Bergagårdens Lina sa...

Ditt sovrum är så fint tycker jag! Jag hoppas att mitt blir nåt liknande när det blir klart!

Byrån är väldigt snygg och gör sig verkligen bra där den står!

Lime sa...

Åååå, det blev jättefint i sovrummet med vita byrån. Jag gillar skarpt stilen, vitt, rött och blått med stjärnor :-) mmmmm

Ha en skön vecka!