måndag 22 september 2008

Solig höst ger inspiration!

Det tycker iallafall jag!.
Kalla morgnar med tät dimma över ängarna som någon timme senare spricker upp och fram kommer solen och höstens hela färgpalett. Så vackert och energigivande, eller vad tycker ni?

Måndag, ledig dag, nytt inläggs-dag. Brukar vara så så varför bryta trenden!

Fick sån lust att plantera lite nytt i mina zink krukor på trappen, något som passade bättre med stolen, lycktan och den grön-grå-vita skalan som jag började på förra veckan......
Sagt och gjort, efter några timmars målning innomhus så drog jag iväg till Riket med blomster och införskaffade växter i ovanstående färgskala men väl där kunde jag faktiskt inte låta bli att köpa hem några i grön-rosa färgskalan också. Sen följde faktiskt en ny lyckta med hem också!
Den rostiga lycktan hamnade bara där hastigt och lustigt. Skall faktiskt inte vara med på trappen. Har tänkt mig ett annat ställe till den så småning om..........=)

Den gamla träbyttan får nog stå tom tills det blir dags att fylla den med en- och granris frammåt november.......eller så "ramlar" jag plötsligt över någon fin höstväxt på marknaden i Rättvik som hamnar här i.

Bara några vackra höstbilder från helgens svampplockning vill jag även bjuda på.

Man bara väntar på att de små "rump-nissarna" skall kika fram och titta frågande "Voffo gör ho på dette vise?"Bara så himla vackert och skirt i sin eldröda färg. Vi hade svamplycka!Hör denna till hösten????? Tydligen, eftersom den bara stod där mitt uppe på berget, trasig och rostig men ack så vacker i bland blåbärsriset. Kolla det fina mönstret på högersida om ungsluckan. Höstens färgpalett!


Sist av allt bjuder jag på höstgodis som vi alltid lagar till över öppen eld när vi är och plockar svamp, det ser dottern till! Krabbelurer! Stek på båda sidor i smör och vänd dem sedan i strösocker....MMMMMMums!

Så håll med, nog är hösten inspirerande och energigivande!


Tjingeling!

6 kommentarer:

VI PÅ ÅSEN sa...

Skogen är som allra, allra bäst om hösten. Lugnande och energigivande på samma gång. Jättefint pynt, blir lite avis ;-)

Bergagårdens Lina sa...

Vilka fina bilder, ditt inlägg är mer positivt än mitt när det gäller hösten :) Nåja det är ju faktiskt vackert, när det är ljust ute...

Vad du har gjort det vackert på trappan! Bara löningen kommer så ska jag också fara på blomsteraffären och göra lite inköp!

Ha de bra!

Designe sa...

Så fina planteringar! Jättefint med den rostiga lyktan där! Vackra höstbilder oxå! Ha en skön höstvecka! Här skiner solen idag! Kram :)

Annika sa...

Åh Krabbelurer som är så gott.... är scout så det brukar alltid finnas med på vandringar o läger... mums.... fint på trappen har hon fått också... det är kul att göra vackert nu på hösten .... man behöver det... imorrn ska jag o 2 grannar tillverka lite saker att pynta med... av lite av varje... Tyvärr har jag en liten trapp men nåt ska väl kunna klämmas dit.... Kram Annika

Ann-Charlotte sa...

Vilka härliga bilder du har!
Kramisar
Ann-Charlotte

Ann-Charlotte sa...

Ja jag är verkligen nöjd..jag glömde komenter tidigare..krabbelurer är något som vi också älskar mums ;0)
Kramsiar
Ann-Charlotte