lördag 20 februari 2010

Kojdag!




Japp, idag kurar jag innomhus, eldar och bakar....!

Snön yr i den hårda blåsten och lockar faktiskt inte direkt till så mycket uteaktivitet.

Därför bakar jag idag semlor. Mmmmmmmmums!

Sen gör jag mitt bästa att försöka hitta lite vår inspiration i allt snöväder. Nog är det härligt med snö och ja, jag tar gärna några decimeter till....men när ljuset kommer så vill jag ändå gärna "vårfixa" lite innomhus och då blir det naturligtvis tulpaner.

......Som har en himlans förmåga att dra iväg och bli jättelånga i sin vas. Har för mig att någon sagt att man inte skall ha så mycket vatten i vasen........., fast då dör de i förtid hemma hos mig för då glömmer jag att vattna dem i stället...=O(.

Skär av dem och låter dem blomma en stund till..

Har bytt lite böcker på hyllan i matrummet, julböckerna försvann ju för ett tag sedan och istället kom lite mer vintriga böcker fram .....+ Jeanne dArc´s vackra bok förståss..( då menar jag färgsättningen på dem inte titlarna =O))

Sen vill jag bara tipsa om min dotters nya blogg. Tildas_Fotoblogg. Hon har ju ett STORT foto intresse och är jätteduktig på att ta fina bilder. Kika gärna in där och titta!

Nu är det dags att smaska i sig semlorna. Ha en härlig lördag!.......och ni som bor i södra delen av landet där vädret är 10 gånger värre än hos oss...stanna inne och elda istället för att ut och köra på vägarna. Va rädda om er!

Tjingeling!


5 kommentarer:

Annika sa...

Jaaa jag eldar i kamin o myser ve köksbordet tillsammans med datorn o en ljudbok....:) kommer inte att sticka ut näsan idag inte.... det blåser o snöar rejält nu här.... visst är det så att tulpaner ska ha liiite vatten i vasen för att inte dra iväg men då är det ju svårt att kommaihåga tt fylla på.... jag brukar göra det till frukost varje dag så är det lite lättare att komma ihåg.... testa vettja... Kram o snöboll... Annika

Karin Krut sa...

Jaa såna här dagar önskar man att man kunde sitta i torpet och mysa framför kakelugnen men istället fick vi nöja oss med att skotta av ett par tak och pulsa i knähög nysnö istället ;) Jisses vad det snöar!! Jag törs nästan inte andas om att jag gillar det här vädret :) Det måste vara mina älvdalska rötter ;)
Ha en skön kväll
Kram Karin

Kamomilla sa...

Nu är man lite trött på kölden nog, snön är ganska okej (utom snöstorm som de utlovat...)

Tack för länken till mössenas hemblogg, jag har skrattat så! de är för goa de små varelserna hon skapar!!

Ullis/Leva på landet sa...

Tillbringar också dagen inne och njuter av spisvärmen. Tulpaner är ju så fint och jag njuter också av dem.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Design A Cake sa...

Vilken trevlig blogg du har, har nyss funnit den. Gillar både din inredningsstil, blommor och inte minst bakning :-).

Lycka till med allt!