söndag 28 februari 2010

Träningspass!

Jahapp! En dag på Vasaloppsmässan igår och en ledig dag idag. Lediga dagar måste man göra nått bra av......, vad gjorde jag då? Jo, skottade fram bersån.....IGEN!

Som ni kanske vet så gjorde jag det för några veckor sedan, hm. Några veckor sedan......

Sen dess har det snöat NÅGRA decimeter och drivit ytterligare några decimeter men jag står verkligen för att jag tycker att det är hur mysigt som helst med all snö som kommit.

Första målet var att komma fram till lillstugan......Ja, som ni ser så hade jag lite att skotta (men jag vet att jag inte är ensam om det denna vinter =O).

Målet uppnått.....=O)

Bara resten kvar.......,tyärr så försvinner alla referenser i allt det vita så på bilden syns inte de drivor som var meterhöga på min väg fram till andra målet...

Målet uppnått...=O)

Sen kommer belöningen.................


Man sitter som i en grotta, fast utan tak naturligtvis, hör nästan inte bilar som åker förbi på vägen utanför tomten. Renskinn, Kaffe och Grillad choritzo är inte helt fel efter idogt skottande så svetten sprutar. Dagens träningspass ger rätt till både korv och efterrätt i form av ........

Grillade Marshmellows.....Mmmmmmmums!

Här några fler bilder på en snöig och väl skottad Målargård....

Med många dörrar som används i gamla lagårn blir det också många små högar!

Inte direkt läge för frukost här än va?

Här snackar vi hängdriva.........

Har inte någon större lust att sätta mig vid väggen på sparken innan den har fallit......

Avslutar med en härlig tulpanbild som jag lånat av min dotter........härliga krispiga tulpaner...

Tjingeling!

7 kommentarer:

Kamomilla sa...

Jösses så mycket! Här har det smultit lote igår och idag för det har till och med regnat!!

Ullis/Leva på landet sa...

Ser ut som om du har haft det lika som oss. vi skottar och skottar och igår hittade jag komposten och trappen till altanen igen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Visst har jag önskat mig en snörik vinter men inte fullt sååå mycket snööö!! Jag har ont i högerarmen av allt skottande och ändå är vi två som hjälps åt. Men vackert, det är det.

Vilken fest i bersån, underbart efter allt slit. Min berså får töa fram av sig själv... nån gång till midsommar kanske?

Men idag skiner solen och det droppar av taken även om det är minusgrader. Hurra! Äntligen ett vårtecken!!

Trevlig solhelg.
Kram Eva-Mari

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du njuter ordentligt i solen och att allt är bra. Håller på och tittar runt på tapeter i gammal stil. Vi är på gång att fixa lite här hemma. Undrar därför var era kökstapeter kommer från, samt de som sitter vid ett fönster med hissgardin som du skrev i februari 08.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Inspiration i vitt sa...

Åååå vad du sliter, men jag har nog aldrig i mitt liv sett så mycket snö och nu kan den smälta tycker jag hihi. Kram på dig/Ingela.

Smultronbo sa...

Vilket härligt träningpass du måste ha fått! :-)

I år verkar det som hela Sverige har skottat och skottat och skottat och skottat och.....

Men nu har det börjat droppa lite från taken så förhoppningvis är våren i allt för långt bort.

Ha en underbar dag!

Smultronbo sa...

Hej!
Kul att du tittade in hos mig!

Självklart ska du få receptet på parmesanpajen, kommer inom kort till din email.

Ha en riktigt härlig dag!
Camilla