fredag 26 februari 2010

Lite vår.....


Hej hopp!

Kikar bara in för att önska er alla en underbar helg med mycket sportlovsaktivitet.

Här i Mora har Vasaloppsveckan dragit igång och denna gång utan min medverkan.

Känns lite konstigt faktiskt, fast skönt också. Vet ju att mina tidigare arbetskamrater ger järnet nu dessa intensiva dagar. Låååååånga dagar och sjukt mycket folk detta år när hela Sverige haft snö och köpt upp all tänkbar längdskid utrustning runt om i landet. Väldigt många av dessa vill också åka något av Vasaloppsveckans alla lopp.

I år skall jag faktiskt sälla mig till den stora skaran av funktionärer som gör att hela veckan går att genomföra. 3000 funktionärer jobbar under dessa dagar och gör ett otroligt arbete på alla tänkbara poster, från blåbärssoppskokerskan på kontrollen, parkeringsvakten som finns på plats vid halv tre på morgonen, tjejer och killar som håller dusch och omklädning fräscha,  till lilla Lisa som delar ut dryck efter målgång till trötta men lyckliga löpare. Många, många fler sysselsättningar finns som dessa funktionärer håller ordning på och löser på bästa sätt för dig som åker. En av alla dessa skall jag vara i år och det skall bli jätteroligt att se det från deras sida när man under många år haft veckan som sin arbetsplats och det har varit min uppgift att serva många, många funktionärer. 

Nu har nya krafter tagit vid denna uppgift och jag är säker på att den personalen möter funktionärerna precis lika bra. 

Just nu är det uppehåll i snöandet utanför mitt fönster, har inhandlat helgens bukett av tulpaner så här får ni lite tulpanbilder i väntan på lite mera vår framöver.....

Trevlig, mysig helg på er alla.

Tjingleing!

1 kommentar:

Kamomilla sa...

Härliga tulpanbilder.
Ja, jag har nog svårt att få en bild av det hela ,men det måste ju vara en enorm happening!!