tisdag 9 november 2010

Julmarknad!



Julmarknad på Målargården i Nusnäs.
Söndag 21 november kl. 12-17
Invigning kl 12
Julsånger vid brasan kl. 15

Däremellan kan du bara gå och mysa i vår härliga lada som är fylld med konstnärer och hantverkare. Köp en varm glögg med pepparkaksgrissini och njut en stund vid brasan utanför, handla dina julklappar med kvalité.
Hitta en vacker antikvitet till hemmet, kanske en fin krans till dörren eller ett härligt mustigt broderi till kalla vinterkvällar, kanske i skenet av en vacker keramiklykta innan du tar en promenad i vinterkvällen, varm och go om dina händer i dina nyinköpta ullvantar.
Granen kan du köpa hos oss och även pyntet att pryda den med.

Kort sagt, TA EN TUR TILL NUSNÄS SÖNDAGEN 21 NOVEMBER.

Hur hittar du?
Skyltar finns som vägvisare vid byns båda infarter, vi finns nedanför Gamla Skolans Café.
Gården är prydd med både eldar och marschaller.

Ni känner säkert igen ladan om ni tittar här!

Det är inte bara vi som har julmarknad. HELA BYN har julmarknad! Aktiviteter finns på minst tre ställen i byn och är kommer de andra........

Gamla Skolans Café




som även det är öppet både lördag och söndag under denna helg kl. 11-17.
Deras övriga öppet tider under advent är:
27-28 nov, kl. 11-17
4-5 dec, kl. 11-17
samt
en julkonsert 18 dec, se hemsida för mer info.

sen har vi även Julmarknad hos Nils Olssons Hemslöjd och Grannas A Olsson Hemslöjd
samma tid 11-17 under söndagen 21 november.
Även här hittar du hantverk, bakverk och skolklasser och föreningar som säljer för att få in de välbehövliga pengarna för sina aktiviteter.

Välkomna till en heldag i Nusnäs.

Vill du vara med i en utlottning där du har chansen att vinna tre stycken vackra vita julhjärtan?
För två lotter:
Kopiera detta inlägg som gäller Julmarknaden ovanför bilden här ovan och gör kopian till ett inlägg i din blogg, lämna en kommentar här hos mig.

För en lott:
Kopiera bilden överst med "Julmarknad på Målargården", länka och lämna kommentar hos mig.

Ha det så jättebra alla rymdsurfare där ute och ge dig gärna till känna när du kommer till min marknad. =O)
Är alltid roligt att se vilka av er som läser min blogg.

Kram till er alla och än en gång VÄLKOMNA TILL MÅLARGÅRDEN DEN 21 NOVEMBER!

TJINGELING!

6 kommentarer:

Allis sa...

Hej!

Åh va roligt med julmarknad!! Hade gärna åkt till Nusnäs men pga min operation får jag inte åka bil så långt. Jag önskar Er en jätte trevlig marknad och jag kan förstå att Ni ha mycket fint att sälja och inte minst att äta.
Jag har länkat till Målargården på min sista och vill gärna vara med i tävlingen.
Ha en skön torsdag!

Kram Eva-Lis

Lisbeth sa...

Hej däruppe i Vinterland!!!
Jag jobbar helg, tyvärr...Hade varit så mysigt att kommit förbi både dig och min pappas gamla skola.
Hoppas på fler chanser.
Sköt om dig och ha en underbar tid nu fram till Jul!
Kram Lisbeth

Maricas sa...

Hej!
Jag undrar var du köpt det vita side bordet och den fina tavlan ovanför som finns i ditt vardagsrum??
Jättefint! Hoppas du vill svara.
Tack för en fin och bra blogg

n o r d i n g å r d e n sa...

Hjärtligt tack för de fina inbjudan! Det låter verkligen mysigt, jag ska se om jag kan ta en sväng uppöver... Mari.

Designe sa...

Åh va mysigt! Jag skulle gärna besöka er! Såå synd att det är så långt bort! Lycka till med julmarknaden! Kram :)

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken otur att jag inte såg detta förrän idag. Lät ju hur mysigt som helst.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis