måndag 5 maj 2008

Utmaning!


Hej Hopp i Vårsolen!

Sist jag lämnade er så lovade jag att jag skulle anta Bergagården Linas utmaning gällande mitt bästa, sämsta och senaste inköp.

Japp, det senaste var ju lättast.....

En härligt stor lykta från IKEA till uteplatsen samt en fjärilslavendel från Plantagen. Tänk va härligt att få fixa och dona på en stor uteplats i solen.

Nu till det bästa....

.....det blir faktiskt mina två hjärtan från Westergaard-Kovacs i Vikarbyn. Jättefina tycker jag att de är och jag har faktiskt beställt två till som blir klara till advent. Då blir det två vita med el-ljus.

Nu till det sämsta............, ja inte var det någon "sak" som var det sämsta inköpet.


Letade lite i mitt arkiv av bilder och då hittade jag en händelse som vi skrattar åt nu mina väninnor och jag men just då kändes det inte så kul eftersom vi skulle njuta av god mat och dryck under lång ljus sommar kväll vid en sjö i en skog.........

Vi lämnade bilen tidigt en morgon i strålande solsken skulle vandra låååååångt genom trollskogar och över berg och dalar, gå i lagomt tempo för att även hinna med att fota och ta en kaffetår natruligtvis

genom grönskande salar till små härliga tjärnar där plötsligt Huldran kommer svävande över myren.......
Ha, nu trodde ni att ni skulle få se en riktigt häftig huldra på bilden fast det vet ni väl att trolltyg och andra väsen inte fastnar på bild..... Fint var det i alla fall så vi stannade en stund och vilade fötterna....

Så, efter en vilopaus så fortsatte vi vår underbara vandring till slutmålet där vi skulle bo vid en sjö i en skog någonstans i Sverige.....Vi satte upp våra tält, tog oss ett bad i sjön, nu snackar vi huldror!!!!=) och började sen fixa med middagen.... som blev melon med parmaskinka och fetaost till förrätt, grillad fläskfilé med potatis sallad till varmrätt och en irish coffe till efterrätt. Allt detta intog vi i en, av oss, städad slogbod. Sittandes på runda ved"klabbar" och med ett "ihopmekat" bord också det av vedträn och brädbitar......Helt ok om inte det varit för VINET........
Utmaningens SÄMSTA

4 hungriga, törstiga och livsnjutande brudar skulle dela på en liter rött vin till både förrätt och varmrätt!!!!!!!!! Hur mycket blev det per person och nu snackar vi inte en middag på 1 timme utan flera härliga kvällstimmar vid sjön som bjöd på en underbar solnedgång.

Totalt missflyt för undertecknad som haft enorm hjärndöd när hon handlade vinet för kvällen.....har aldrig mer gjort samma misstag kan jag erkänna. OK, 2,5 dl vin, en irish och lite gammalt vatten ur vattenflaskan från dagen fick duga och vi var ändå ganska nöjda när vi satt där på vår första parkett till kvällens skådespel. "Fiskvak" som hette duga, vi tappade räkningen tillslut på hur många fiskar som hoppat till alldeles utanför bryggan. Så småningom bytte vi slogboden mot bryggan där vi låg och tittade på himlen utan moln......
Nästa dag fortsattes i betydligt blötare väder men det gick ingen nöd på oss ändå....

Japp, det var mina svar på utmaningen från Bergagården Hoppas du är nöjd, Lina!

Detta blidde allt från Målargården idag, nu skall jag "kojja". Ha en mysig vecka alla bloggare där ute i världsrymden. Tjingeling!



2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vilken läcker lykta du köpt!
Ja, inte är det lätt med den utmaningen. Jag har också fått den och nu funderar man ju verkligen. Svårast är, konstigt nog, det sämsta köpet. Kanske vi är väldigt förnuftiga i våra köp? ;)

Lite väl liten vinmängd blev det ju nog, men ni bevisade ju att man kan ha roligt utan vin också. :D

Viveka Gulda sa...

Härlig utflykt, synd med vinet... hade jag varit du hade jag druckit det själv och undrat var de andra gjort av sitt vin...:)