måndag 26 maj 2008

Överraskning!

God Morgon Mamma, God Morgon Älsklingen!
Så väcktes jag i Fredags morse kl. 06.00.......
Man och barn kom och ville gratta.....1 dag för tidigt!
Yrvaken och kanske inte jättehurtig och glad påminnde jag dem om att det var "i morgon" som var dagen D.

-Det vet vi väl, men du ska i alla fall vakna nu!
Med små pliriga blå så var det bara att försöka piggna till och då fick jag ett kuvert i min hand som visade sig innehålla en pack-lista med massor av olika sorters kläder: Det var underkläder, regnkläder, cykelhjälm, finkläder, träningskläder, skogsbyxor, kängor, springskor.......etc och baddräkt!
QUE! Ja men, jag måste ju till jobbet och fixa......
-Nej, jag har tagit ledigt till dig för länge sedan så gör nu som vi säger, barnen HAR jag också tagit ledigt till, sa mannen.

-Upp och hoppa, börja packa sa de alla tre så hurtigt till mig.

08.10 satt jag i alla fall i bilen med 3 kluriga medresenärer. Hade absolut ingen aning om vart vi skulle. Till saken hör att jag har en man som gärna åker lite omvägar bara för att man inte skall direkt komma på vart man skall.

Vid ett tiden på dagen var vi i alla fall framme........där familjen skulle tillbringa helgen då jag kliver in i "40-taggarnas" skara.

Storhogna Hotell och Spa
OBS! Lånad bild från deras hemsida!

Oj, Oj, Oj vad jag blev glad, vilken överraskning. Så otroligt mysigt och fint hotell.

Vad hände då där under helgen......

Jo jag fick en spa-behandling som hette "Antistress-behandling"!

Det tyckte gubbsingen att jag behövde! Helt underbar, totalt avstressad måste jag ha blivit eftersom jag somnade för en kort stund när jag blev själv men den porlande musiken och fågelkvittret.

Efter behandlingen såg jag ut som jag fått ett smörpaket insmörjt i ansiktet men såååååå avslappnad och "antistressad", som tur var hade krämen sjunkit in till middagen.

Nästa dag fick jag användning av mina skogsbyxor och kängor och på byxorna hängde jag genast min present som jag fick på morgonen till skön sjungande sång ( som kanske väckte resten av de familjer vi hade i korridoren).

Jag fick en jättefin och härlig kniv som jag länge önskat mig + att jag fick barnens egna presenter också. Detta i form av presentkort på härliga inredningsbutiker som snart blir upphandlade.
De vet vad mamma vill ha!

Vi skulle gå på vandring till en raststuga som hette Fallmoran där jag blev bjuden på den godaste lunchen man kan tänka sig i vildmarken.

Detta tillsammans med rostade vitlöksbaugetter och en kåsa vin! Helt OK va?

En hel del snö var det fortfarande kvar men solen värmde så skönt emellanåt så det fanns ingenting att klaga på


Vandringen avslutades med champagne på verandan vid hotellet och middagen intogs i Storhogna Hotells jättehärliga vinterträdgård.....


.....bättre födelsedagsfirande än detta kunde jag inte fått. De känner mig så väl, min familj! Tack min älskade familj för allt denna dag och helg!

Då har väl de flesta förstått varför jag städar ladan så noga......för att sen pynta den och lite smått inreda den för fest till midsommar!

Japp, då vet ni var jag tillbringat helgen.

Tjao från en mycket lycklig "40 - taggare"! Vi ses!

6 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år!

Grattis grattis på födelsedagen!!

Kamomilla sa...

Oj då, det var minsann inte illa!Vilken överraskning!

Vi tycks vara lika gamla du och jag, jag fyller i juli men firar om några veckor.

Grattis till dig!
Kram, Kamomilla

Mitt Egnahem sa...

Haha! Har just kommit hem från två dagar på SPA- av samma anledning som du!!! Man liksom flyger fram i flera dagar. Så skönt. Tack för uppmuntrande kommentarer hos mig! Företagande är spännande... Låter kul med "logfest"! Ha det! Mitt Egnahem

Lime sa...

Ja, då kanske man skall börja med att gratulera och önska dig välkommen hit! Härifrån blir allt bara bättre :-)

Vilken underbar familj du har. Ni ser verkligen ut att ha haft en härlig resa.

Hoppas du får en trevlig helg!

Karin Krut sa...

Jag får lov att gratta så mycket så där lite i efterskott :) Du ser ut att ha haft en underbar överraskning :) Vi har skramlat ihop till en Tunisienresa och det bär av 13 juli.. vi tänkte att om vi åker till ett ökenland mitt i högsommaren så är det i alla fall helt säkert att vi inte fryser :D
Ha en skön dag
Kram Karin

Kallholmen sa...

Grattis.Vilken överraskning ,jag måste få min man att börja läsa lite bloggar så han får lite tips om hur man tar hand om sin fru.
Kram Malin