fredag 3 april 2009

Trevlig Helg!

Ville bara göra en liten snabbis in för att önska alla en trevlig helg! Tog mig en liten vår fika i solen och läste nya numret av Lev Landlig som av en händelse följde med hem från affären idag!!=). Många härliga repotage och jättefina bilder........Solen värmde redan i morse så jag kände att nu var det dags att vårpiffa litegrann även utomhus så lite ginst, påskliljor och videkissar blev bra "piffning" på entrétrappen.

Det är i allafall påsk om en vecka och påsken skall vara gul tycker jag.......!

Jag lovade lite fler bilder från mitt andra utflyktsmål......................Vart åkte jag då?

Jo, till Slottsträdgården_Ulriksdal. Har aldrig varit dit förut men jag lovar det var inte sista gången jag tog en tur till detta underbara ställe. Även om mannen var med så blev jag helt förälskad i denna grekiska gud........
.....får gärna flytta hem till mig och min berså!
En fika måste vi ju ta i växthuset och det var inte helt fel kan jag säga.............den största biten med mest frosting på blev min. Inget av det jag såg var "bake-off". Allt var hembakt! Stor eloge till dem!
Sen blev det dags för något annat roligt........
att gå runt bland alla blommor och bara börja plocka i "korgen", hm......kanske inte riktigt men jag skulle kunnat gjort det. Jösses vilka pelargoner och vilka färger. Jag bar gick där och njöt och visst plockade jag i litegrann. Nästa anhalt blev deras "Shop", aj, aj, aj. Där fick kameran jobba! Vilka blommor och vilka färger Oj, oj, oj! Se bara................

Kunde bara inte låta bli att ta riktigt NÄRA bilder på dessa..........
Alla som känner mig vet att jag är inte speciellt förtjust i trädgårdstomtar........,det kommer ALDRIG in några halvmeterhöga små tomtenissar i min trädgård men dessa måste jag bara visa för er............"Peace and Love tomtarna". Visst var de för gulliga!!! Passar säkert i någons trädgård.......fast aldrig i min.=)
Då satsar jag hellre på en grekisk gud!
Oj, så väldigt snabbt blev inte besöket, många bilder skulle visas........
Hoppas ni alla därute i rymden får en jättehärlig helg med mycket sol och värme.
Tjingeling!



13 kommentarer:

Kamomilla sa...

Härliga bilder, visst längtar man...

Kallholmen sa...

Vilka underbart...jobbiga bilder.
Vill inte se vackra gula påskliljor på en bro när det snöar här tredje helgen i rad...!
Nä det är faktiskt roligt att se det blir väl vår för oss också så småningom.
Ha en mysig helg nu.
Kram carolina

Eddan sa...

Hos er är det verkligen vår nu, vad härligt! Det har faktiskt börjat tina lite här också äntligen men det är alldeles för tidigt för några blomkrukor utomhus tyvärr.

Mysiga bilder från er utflykt, det finns så mkt fint att uppleva i Sverige.

Trevlig helg!

Kram från Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt utflykt. Har inte heller varit där men efter att ha sett dina bilder så skulle jag gärna vilja åka dit. Så fint du har gjort. Måste också fixa till på trappen.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Allis sa...

Tittar in och ser jätte fina bilder från en trevlig utflykt.
Ha en skön söndag!
Kram

Kära Hem sa...

Vilka underbara bilder! Vad fint du fick till det vid entrén!

Kul att du hittade till mig så att jag hittade till dig :)

Ha en underbar söndag!
/Anna

Anonym sa...

Avundsjuk, jag blir så avundsjuk! Jag vill oxå besöka Ulriksdal, men det blir nåt annat år! Riktigt härliga bilder och ljuvliga färger!

Maria ( Idekroken ) sa...

Så vakre og romantiske bilder! Og flotte blomster :)
Klem Maria fra Idekroken

Malmkakan sa...

Va fint du gjort ute på er trapp!
Jättefina arrangemang i påskens tecken.

Vilka härliga bilder du visar från Ulriksdal. Vilken trevlig utflykt och dom där bakelserna såg ju inte ut att gå av för hackor...

Kram, Cecilia

Huset vid ån sa...

Hej!! Nu har jag varit inne o tittat o njutit av dina härliga bilder som du delar med dig!! Du har en sån mysig o hemtrevlig blogg...Jag har själv tagit det stora klivet ut i "bloggvärlden" och förstår det inte riktigt själv hur det ska gå...Jag som knappt kunde gå ut på Internet för ett halvår sedan...Men eftersom pyssel o inredning alltid legat mig varmt om hjärtat så blev jag nyfiken att pröva!! Glad Påsk onskar Therese

Designe sa...

Vilka underbara vårbilder och så fint du gjort på din bro! Jag måste piffa till min oxå imorgon! Ska köpa lite blomster idag! :)
Kram

Elzie sa...

Så mycket fina bilder. men jag undrar fortfarande var du köper den tidningen. Har inte sett den här i vår affär nämligen.
Hoppas du får en bra onsdag.
Kram Elzie

Allis sa...

Tittar in och ser efter hur det står till på Målargården!!
Oj va mycket fina bilder du visar från bla Ulriksdahl!!
Visst är det härligt att våren kommit till oss i Dalarna!!
Jag känner att jag har ett litet leende på läpparna just nu.:-)
Ha en skön onsdag!
Kram Eva-Lis