tisdag 2 december 2008

Snön yr och här skall bakas!

Åh, va jag blev glad när jag kom hem från jobbet igår. Äntligen hade min beställning av Bagarstugans recepthäfte " Sinnets Goda UF" kommit. Nu skall här bakas!.


Om ni inte har köpt det ännu så rekommenderar jag det verkligen. Guldkantpålivet har fotat och det är helt underbart fina bilder som visar de härliga bakverken......ser jättesmaskigt ut!


Eftersom jag bor en bit ifrån Falun där häftet säljs på Gruvgatan 13 så fick jag mitt skickat på post från dem. Tack för det Gruvgatan13 !


En till bild i detta korta "mitt i veckan-inlägg".
Som rubriken säger så är det ymnigt snöfall här hos mig ikväll och så här fina var mina dörrkransar i snövädret.


Ha det så mysigt!......men innan du går "klicka in dig på den nya länken om Tomten av Vicktor Rydberg och lyssna på en underbar dikt, läst av Hilda Borgström på underbar gammelsvenska! ( fick idén från Guldkant på livet som också har den som länk.....men den tåls att spridas)

Älskar gamla svenska svartvita filmer =)

Tjingeling!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut att vara en riktigt inspiration den där boken!

Designe sa...

Åh, den boken verkar läcker och säkerligen fina bilder! Så härlig snöig krans du har där! Jag gillar oxå svartvita filmer, lyckades se en snutt på fikat på arbetet igår! :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men å så glad jag blir! Tack för vänliga ord om bakhäftet OCH att du också gillade Victor Rydbergs "Tomten", är den inte för mysig! Ha en fortsastt bra vecka Eva-Lena, vilken vacker julig krans du hade på dörren! Mari.

kardemumma sa...

Men du,vilken godsaksbok!
Man känner snålvattnet :)
Jag kommer att titta in och kolla vad du provbakat och bli frestad igen!Dina inspirationsböcker såg fantastiska ut!
Kram C

Gnistrande snö sa...

Hej,
så kul att hitta hit (hittade hit via designes blog). Verkligen supermysig blogg du har.
Jag har också köpt den där receptboken och visst är det ljuvliga bilder av ljuvliga bakverk - man blir sugen på att baka alltihop på en gång :-)

Ha det fint!
/Katarina

Lisbeth sa...

Vad kul att den kom fram!!!
Lycka till, och hör gärna av dig hur det går...
Jag går in för de sista skälvande dagarna, nu är det 3 nätter att gå upp, sedan börjar kanske lite lugnare liv för mig.
Må gott och sköt om er!
Lisbeth

Signes Vind sa...

Tack för tipset om bakhäftet - det ska jag genast kolla upp.
Må gott / Lotta på Signes vind

Vit Gladiolus sa...

Åhh jag älskar bagarstugans blogg, hon har så mycket gott, jag får nog beställa häftet jag med!!! Jag älskar Tomten! Jag länkar den hos mig med om det går bra säg till annars!!!
Kram på dig!