måndag 28 maj 2012

Konfirmand i dräkt!

Så har hon då konfirmerats....., dottern och hennes 7 kompisar i Våmhus kyrka! 

Vackert var det både i kyrkan och utanför där solen sken och värmen gick upp över 25 graders strecket! Ännu vackrare var alla dessa konfirmander i dräkt. 








Jag älskar att fota Moradräkten alla tider på åren men vackras är den i alla fall på försommaren när allt är nyutsprunget och färsk, ljust grönt och nyutslagna försommarblommor.Alla människor passar i dräkt och alla blir sååååå vackra. 
 Mitt foto objekt för denna gång är naturligtvis min dotter men även son och man, så hängde jag själv med på en bild också ....här följer några bilder för dig som tycker om att se Moradräkten i sitt vackraste......och vill du se mer dräktbilder kan du gå in på min andra blogg Målargårdenfoto där jag även visar andra bilder som jag tagit! Vill du att jag fotar dig eller någon av dina nära och kära.....eller kanske något annat....hör av dig! 












Nästa gång dräkten åker på är den 8 juni då sonen tar studenten...... =O)
Tack för idag! 
Tjingeling! 

1 kommentar:

Stina sa...

Underbara bilder och väldigt vackra dräkter.
Själv har jag en dräkt från Nors socken i Värmland men den hänger mest i en påse på vinden :)

Kram Stina.