tisdag 22 maj 2012

Lata dagar på Österlen! Del 1

Såååååå länge har vi velat åka söderöver ända ner till Österlen för att se den vackra äppelblommningen och de intensivt gula rapsfälten som böljar över åkrarna så långt man ser......
 I år bestämde vi oss för att dra iväg!
Sagt och gjort!  Jag bokade ett B&B och sen drog herr och fru Målargården iväg i Måndags =O)
Frank hade ett affärsmöte en bra bit söder över och då passade jag på att göra den lilla byn..../samhället....som hette Nyköping!  Inte så stort och vädret var tyvärr inte det mest lockande att promenera i så det blev bara gågatan för mig men dock en liten ficka på Hellmanska Gården mitt i stan. Jättemysigt fik som jag gärna tipsar om! Lite bildsortering i datorn hann jag allt med också och det är ju aldrig fel......har ju "några" bilder i min burk!
Första dagen var ju inte så jättespännande om än lugn och skön när man får strosa omkring själv i egen takt!
Dagen därpå började vår över 40 mil långa resa söderut och i Kalmar stannade vi för att åtmindstone se Öland och bron....
 Helt OK betesplats för dessa får.....
 Rapsfälten fanns ju betydligt tidigare än nere i Österlen och lika vackra är de var än de finns.....
Sent om sider vid 18.30 snåret anländer vi vårt boende och checkar in som man bara kan göra i lugna trygga samhällen.... =O).
Mer om boendet i morgon!
Tjingeling!

Inga kommentarer: