tisdag 8 maj 2012

Växthuset på Målargården, del 5

Så kommer då våren med sina värmande strålar och det är återigen dags att ta upp arbetet med växthuset.
Naturligtvis har det skett en hel del under de mörka, kalla vintermånaderna också....bla. målning av alla block av mig i garaget...., sonen har skrivit en hel del av sin skrivuppgift som följde med projektarbetet samt att jag själv så klart har gått igenom hela cybervärldens bildbank vad gäller växthus och idéer för inredning och utemiljöer.....allt för att hämta inspiration och stilla sin vårlängtan.....

Nå ja, alla blocken på plats och det är dags för nästa etapp: Täckning av väggen mot norr!..

 Jag vill ha denna väggen täck eftersom häcken ändå är direkt utanför och sen inbillar jag mig att det kan vara bra för odlingen innuti att den "kalla" sidan har en heltäckt vägg......
 Här nedan syns den vackra spaljen "Musica Vigore" som pryder gården utanför växthuset. Spaljen går att köpa genom Britta i Dalarna, som även formgett den för Garden Attitude som finns i Sågmyra.

Nu äntligen.......Takstolar! 
....och nu skulle det gå undan och alla skulle enkelt och snabbt bli exat lika i fom och mått.....

 ....därför gjordes en mall och sen producerades takstolar i parti och minut.....

 ...bara för mamma att måla....i några timmar!
Takstolar på väg att komma upp på plats.....

Fortsättning följer..... =O)

Tjingeling!

Inga kommentarer: