fredag 14 februari 2014

Alla Hjärtans dag!

Heeeeeeeej! 

En hjärtligt god Alla Hjärtans dag på er alla! 

Här hos oss har vi förlovningsdag idag....jag och mannen! 
Ojojoj...man ska inte räkna åren längre, det blir så många.....
Fast å andra sidan kanske vi skall vara MYCKET stolta över alla dessa år...eller hur? 
 14 februari 1990, 24 år....japp, bra jobbat!  
Det var då det hände en ymnigt snöande dag, av flingor stora som dasslock och som innehöll 75 % vatten men ändå var snö...,  i Gaschurn i Österrike. 
Hade tillbringat en hel dag i pisten med en skidlärare som skulle lära den, för oss nya, Telemarksstilen. 
Lära sig telemark i 45 cm nysnö....INTE lätt! 
Genomblöta som dränkta katter satt vi i kabinen ner till vår "Pension" och bara längtade till våra dunbolster och en varm dusch. 
Då...efter den varma duschen sprättade vi champagnen och delade ringar. Nu återigen varma och goa och ooooootroligt kära! =O)

....men nu är det vardag och JAG drar till Stockholm på Syfestival! 
Kanske om jag har tur så har han fixat en god middag som väntar oss alla när jag kommer hem frammåt kvällen.... =O) (kanske en liten hint om han läser bloggen, hi hi hi)

Skall nog ändå unna mig en riktigt goooood fika någonstans i Sthlm efter mässan! 

Varför åker jag till Sthlm på syfestival....? 
JO, jag har ju helt snöat in på att sticka tvåändsstickning, plus att jag ju säljer hantverk i min butik...förutom allt det andra...., så lite inspiration till både butik och sommarens aktiviteter hoppas jag hitta. 
Tvåändsstickning är sååååå kul! 
Att lära sig detta gamla hantverk som har nyttjats av vallkullorna när de vallade kor,  mor i huset stickade när hon kunde sätta sig och få en en lugn stund, döttrarna lärde sig tidigt och stickade säkert till sin brudkista....aldrig gick/satt de sysslolösa!  Stickningen hängde med överrallt så att alla i familjen kunde få varma vantar, strumpor och en massa annat till den kalla vintern. 
Så vackert hantverk och så varmt och slitstarkt!


Ja, jag har gått kurs nu i ett års tid och lärt mig massor...., denna vanten här ovan gjorde jag faktiskt eget mönster till. Jättekul!
har blivit både vantar till mig och dottern, plus ytterligare vantar är på G samt "raggisar till oss båda" sen såklart småstrumpor till mindre, gulligare bybyfötter. Dessa går ju så fort att sticka! =O)
Herrarna får vänta lite till, det skall ju va så stort då! 

Men som sagt!  Bilder från en inspirerande mässa
Ha nu en jättemysigt Alla Hjärtans Dag! 
Tjingeling!

2 kommentarer:

weldaoberle sa...

Tectoy - supplier of metal, steel, and graphite.
Tectoy is a titanium wedding band supplier titanium key ring of apple watch 6 titanium metal, steel, and graphite. We titanium bolts aim to mens titanium wedding rings offer the best service and products.

barrob sa...

c507y8ovzug504 women sexy toys,sex chair,horse dildos,prostate massagers,double dildos,sex toys,Discreet Vibrators,male sexy toys,dildo f736l4bilzy429