söndag 16 februari 2014

Nya fåtöljer!

Så underbart det är när man väl tar beslutet att unna sig något nytt....! 

Spelar ingen roll om det är en ny jacka, en ny köksapparat, en ny bil, ny växt i trädgården, ett nytt fynd från tatillvarabutiken....eller som vi: Nya fåtöljer i vardagsrummet!

Whiiiiiii! 

...så kändes det i magen när vi, strax före jul, drog iväg med hela familjen och stoooora kåpasläpvagen till det stora blå varuhuset som nyligen öppnat i Borlänge (IKEA....för er som ännu inte varit där). 
Sonen skulle få ny madrass till sängen..., en resårmadrass istället för den väl nedlegade skummadrassen som han sovit "way to long"...på. 

Jag var så fruktansvärt trött på våra berömda, begagnade, en-gång-av-mig-nymålade Poäng-fåtöljer från IKEA så jag hoppades att de skulle braka sönder alldeles när man satte sig i dem....bara för att jag skulle kunna slänga dem på majbrasan till sista april....
Nu gjorde ingen det, som tur var, för det hade ju kunnat sluta illa men....ni förstår säkert HUR trött jag var på dem. Har ni kännt så någon gång?

Dagen vi åkte kunde ju inte bli bättre för att få lite julstämning då det snöade ymningt och vägen blev snabbt moddig. Tur att man har en van chaufför...eller två i familjen, vana att köra med stoooor släpvagn. 
Hur som helst så shoppade vi loss på IKEA och fyllde hela släpvagnen hem...., ja jag skulle ju inte bara ha madrass och fåtöljer..., nej faktiskt så fick ytterligare en fåtölj följa hem, en svart Storsele....
som skulle stå uppe i stugan..... (ett inlägg om denna en annan gång...) 
Sen såklart "massor" av julklappar.... =O) men för mig var så klart de nya fåtöljerna STRANDMON den STÖRSTA julklappen!  Whiiiii! 
så här blev det när de kommit på plats i vardagsrummet! 


Aaa, jag vet vad ni tänker....VITA fåtöljer!!!!!  Hur nyttigt är det! Men det vart så bra så och vi sitter på gråa fårskinn. Herregud, det finns de som bara lever för att tillverka fåtöljer..... =O/
Närå, klart att vi måste vara lite försiktiga och gissa vem som gjorde första märket.....jo husmor i huset! =O( 
Men, jag lägger en kudde där så syns inte märket alls! ;O)
Ha nu en underbar Lördag! 
Tjingeling!

1 kommentar:

hasseg sa...

Läser dina gamla bloggar,tycker dom är underbara!
Bara så du vet;)
Har själv en liten skogsfastighet i Limedsforsen, helt underbar, 50 meter från Västerdalsälven, har funderat att sälja den, men det är svårt.
Älskar hela Dalarna!