lördag 15 februari 2014

Kaminvärme

Kaminvärme! 
Finns det något underbarare.....
en kulen februaridag, när allt är bara grått, grått, grått eller vitt, vitt, vitt, nollgradigt, fuktigt, rått eller sträng kyla, blåfrusen, isbitar till tår....
Att då få göra sig en brasa i kaminen, en kopp kaffe med mjölk eller varm choklad...mmmmm! 
Sköööönt! 


Vi har sån tur, som ju många på landet har, att vi har egen skog att hämta all vår ved ur! 
För 25 år sedan tyckte jag att det var dööööööden tråkigt att hålla på med VED!  men...med åren så har denna känsla förändrats och sedan vi själva byggde och installerade flertalet vedeldade värmekällor i vårt hus så uppskattar jag verkligen att stå vid vedklyven en härlig vårdag. Jag känner och vet att jag gör nytta för både kropp/själ och "penningpungen" =O)
Ved är vakert, riktigt vackert! 
Förutom kaminen i vardagsrummet har vi både vedspis och öppenspis i köket så har vi även en gammal fin kamin uppe i sovrummet...., härligt!


Vad gör du med din ved? Somliga använder ved i sin inredning...., jag med såklart! 
Här är vår vedförvaring i vardagsrummet....., en gammal tvättkorg som blivit vit och ställd på högkant! =O)
Ha nu en härlig Lördag alla därute! 
Tjingeling!

Inga kommentarer: